Rowery w ostatnim czasie zaczynają podbijać kolejne serca i widać wyraźnie jak z roku na rok rośnie sprzedaż najpopularniejszych marek rowerowych świata. Absolutnym kluczem do sukcesu przez długie lata wydawało się stworzenie popytu na kolarstwo – w telewizji sukcesy rodaków na największych kolarskich imprezach często wywołują wśród amatorów potrzebę próbowania się na swoim rowerze na krótszych nawet dystansach. Szybko okazało się jednak, że to czego najmocniej brakuje w kraju jak Polska, to odpowiednia infrastruktura, a więc przede wszystkim ścieżki rowerowe rozciągające się na dziesiątki kilometrów i umożliwiające komunikację pomiędzy bardzo różnymi dzielnicami miasta. Im więcej samorząd wydaje na ścieżki łączące rekreację rowerową z turystyką, wiodąc cyklistów wśród pięknych krajobrazów lub historycznych zabytków – tym bardziej widać wsparcie i zaangażowanie zwykłych obywateli. W ostatnich latach bardzo mocno rośnie zainteresowanie zdrowym stylem życia, mądrym odżywianiem i rekreacją a wielka moda na rowery może jedynie przysłużyć się wszystkim.